"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Йордан Данчев: Когато ученикът е готов, учителят сам идва при него



Актьорът от Панагюрище Йордан Данчев ще се превъплъти в един от основните персонажи в новия български игрален сериал "Шменти капели. Легендата", който стартира на 19 октомври по TV 7.
Йордан ще играе Янчо Овчаров от село Койсийка, но станал впоследствие ръководител на цялата държава. "Това е един сериал-предистория на филма "Операция "Шменти капели", заради това се казва и "Легендата", казва Йордан. "Режисьорът е включил много нови лица. Много съм доволен от крайния продукт, сигурен съм, че се е получило нещо невиждано", категоричен е актьорът.
"Шменти капели. Легендата" е сатиричен поглед към българската народопсихология, който търси отогвори на въпросите как стигнахме дотук, как станахме тези, които сме днес.
Сериалът започва своето действие в началото на 40-те години на миналия век и с много смях преминава през царска, социалистическа и съвременна България, в които ще припознаем много от "строителите" на съвременната ни родина, като другаря Тодор Живков - първообраза на Янчо Овчаров, Данчовият герой, както и характеристиките на българската самоличност.
Около героите се вихрят афери за милиони, а идеология, народопсихология и ежедневна мотивация се определят от отговора на най-важния въпрос - къде са парите! Социалните, криминални и семейни взаимоотношения изграждат картината на една абсурдна, неспасяема и смешна до сълзи държава.
„Още в най-ранна детска възраст обичах да бъда в центъра на вниманието, но това няма нищо общо с решението ми да стана актьор – казва Йордан. -  Явно натурата ми е такава. Винаги съм гледал училищните постановки, в които участваха мои съученици и съм си мислил, че аз мога да се справя по-добре. Но докато бях в прогимназията, никой не ме е канил да участвам. Едва когато постъпих в 9-ти клас, преподавателката ни по български език и литература Красимира Василева ми предложи да участвам в нейно представление. Това вече беше превратна точка. Веднъж излязъл на сцената - връщане назад нямаше, поне за мен беше така. Всичко се промени в мен, всичко се завъртя на 180 градуса - желанията, мечтите ми, целият ми живот. Тогава  осъзнах, че това е единственото нещо, с което искам да се занимавам. Насочих всичките си усилия в тази посока. Разбира се, хубавите неща не стават отведнъж. Наложи се да кандидатствам няколко пъти, за да ме приемат - всеки трябва да извърви някакъв път, за да достигне до това, което иска. Има една поговорка: ”Когато ученикът е готов, учителят сам идва при него”. Пътят, който извървях, ме направи по-силен, по-улегнал,  по-уравновесен, с две думи -  готов да се учи."
Йордан Данчев досега се е снимал във филма "Пистолет, куфар и три смърдящи варела", в сериалите "Английският съсед" (БНТ) и "Под прикритие" (БНТ), играе и на сцената на Театъра на Марко Тотев заедно с Павел Попандов в постановката "Фиаско".
"Чат-пат културни новини"



Гледайте сериала "Шменти капели. Легендата", 
от 19 октомври, всяка събота от 21:00 часа, по TV7.

Няма коментари:

Публикуване на коментар